مشاوره برای قبولی در رشته دندانپزشکی

همانطور که میدانید تقاضای تحصیل در رشته دندانپزشکی بسیار بالاست از همین رو قبولی در رشته دندانپزشکی را بسیار سخت می‌کند.
پس برای اینکه در انتخاب رشته خود رشته دندانپزشکی را انتخاب کنید و در آن قبول شوید، نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دانشگاه ها و کسب رتبه بسیار خوب در کنکور سراسری می باشد و هر دوی اینها نیاز به یک مشاور با تجربه دارد که شما داوطلبان کنکور را راهنمایی کند.

امروزه دندانپزشکی فن و مهارت کشیدن کشیدن دندان ساخت دندان مصنوعی با روش های ابتدایی نیست و دانشی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و روح زیبایی و ادا کردن کلمات تامین می کنند همچنین به یاری این علم می‌توان بهتری از بیماری‌ها را در مرحله اول این شناخت و پیشرفت آن جلوگیری نمود.
 
رشته دندانپزشکی در مقطع دکتری عمومی نحوه رعایت بهداشت پیشگیری و درمان بیماری های دهان و دندان را آموزش می دهند این مقطع دارای دو دوره مجزای دو و چهار سال است که در دو سال اول دانشجو واحد های علوم پایه میگذرانند. بیوشیمی آناتومی ،بافت شناسی فیزیولوژی ژنتیک میکروب شناسی و ایمنی شناسی را می‌گذرانند و بعد از دو سال وارد دوره تخصصی دندانپزشکی شده و مدارس اقتصادی خود را در زمینه آسیب شناسی و ارتودنسی پروتزهای ثابت و اکلوژن و پروتزهای متحرک و فک و صورت ترمیمی و مواد دندانی بیماری های دهان و دندان و غیره را می گذرانند در نهایت می‌توانند بیماری‌های دهان و دندان را تشخیص داده و در حد یک پزشک عمومی نسبت درمان آنها اقدام کنند

قبولی در رشته دندانپزشکی

مشاوره برای قبولی در رشته دندانپزشکی

اکثریت داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت می کنند، اهمیت حضور یک مشاور در طول دوره تحصیل خود را می دانند و متوجه هستند که بدون حضور یک مشاور نمی توانند به نتایج مطلوبی دست یابند زیرا تجربه کافی در این زمینه ندارند.
اگر داوطلبانی هستید که میخواهید در رشته دندانپزشکی قبول شوید ابتدا باید این مسئله را در نظر داشته باشید که بدون کسب رتبه خوب و یا بهتر است بگوییم بدون کسب رتبه عالی نمی توانید در رشته دندانپزشکی تحصیل کنید.
همچنین کسب یک رتبه خوب نیازمند یک برنامه ریزی درسی دقیق است برنامه ریزی می تواند بلند مدت یا کوتاه و یا کوتاه مدت باشد.

بنابر تجربه می توان گفت برنامه های بلند مدت نتایج بهتری کسب کردند اما نمی توان گفت برنامه های کوتاه مدت هیچ نتیجه مطلوبی ندارد.

پس میتوان گفت هرشخص باید برنامه منحصر به فرد داشته باشد که متناسب شرایط زندگی ان باشد.

کاهش اعتماد به نفس و لزوم مشاوره

اعتماد به نفس بالای یک دانش آموز برای کسب رتبه های برتر در کنکور تجربی، رفته رفته و به مرور زمان کاهش می یابد. دلیل این امر این است که علاوه بر افزایش حجم مطالب مطالعه شده و فراموشی زود هنگام آنها، تست زنی های ضعیف نیز مزید بر علت می شود.

برای این که اعتماد به نفس داوطلب به مرور زمان افزایش یابد باید درصدگذاریهای منطقی برای داوطلب انجام شود و پس از انجام درصد گذاریها، راه رسیدن به این درصدها برای داوطلب هموار گردد. مشاوره کنکور تجربی نباید به نحوی باشد که لحظه به لحظه داوطلب بدون برنامه و هدف بگذرد.

تضمین قبولی در کنکور تجربی 97 زمانی می تواند واقعی شود که دانش آموز هر مرحله از پیشرفت خود را لمس کند. فرض کنید یک دانش آموز متوسط تصمیم داشته باشد با روزی 15 ساعت مطالعه با کسب یک رتبه عالی در رشته ای مانند دندانپزشکی قبول شد. قبولی در رشته دندانپزشکی تنها با 15 ساعت مطالعه به مدت یک سال اتفاق نمی افتد. شانس قبولی در رشته دندانپزشکی، دنداندندانپزشکی و داروسازی، زمانی افزایش می یابد که دانش آموز هر روز پیشرفت در روند مطالعه خود را ببیند تا اعتماد به نفس و انگیزه اش افزایش یابد. پس مشاور در ایجاد انگیزه در دانش آموز نقش بسیار موثری دارد.

قبولی در رشته دندانپزشکی

مشاوره برای قبولی در رشته های دندانپزشکی در زمان انتخاب رشته

 

آخرین و مهمترین مرحله ورود به دانشگاه انتخاب رشته میباشد. داوطلبانی که در کنکور تجربی 97 مجاز به انتخاب رشته شده اید می توانید در مرحله انتخاب رشته شرکت کرده و 150 رشته را در فرم انتخاب رشته تجربی خود بر اساس علاقه اولویت بندی نمایید. برای افزایش شانس قبولی در رشته تجربی بایستی به رشته های زیرگروهی که در آن نمره بیشتری کسب کرده اند توجه بیشتری نمایند. در انتخاب رشته کنکور تجربی 97 دقت در سهمیه های بومی و قطبی توصیه می شود و شما داوطلب انتخاب رشته تجربی ، بایستی رشته های سهمیه بومی را در لیست انتخاب های خود قرار داده تا میزان قبولی خود را در رشته مورد نظر افزایش دهید.

هیچوقت علاقه خود را فدای جو موجود نکنید. به عنوان مثال ممکن است داوطلب رتبه خوبی را در کنکور کسب کند و به رشته هوشبری علاقه وافر داشته باشد اما با توجه به رواج یافتن جنون دندانپزشکی با اتکا به جو موجود وارد این رشته می شود گرچه در انتخاب رشته تجربی عوامل دیگری همچون بازار کار و نوع دانشگاه پذیرنده تاثیر مستقیم دارند.

برای اطلاع از تمامی این موارد و اطلاع از بازار کار و ظرفیت پذیرش رشته های مختلف با مشاوره صدای مشاور تماس بگیرید.

 

منبع : مشاوره برای قبولی در رشته دندانپزشکی

 

ثبت نام لیسانس به پزشکی

کارت آزمون تیزهوشان

کد رهگیری کنکور از کجا پیدا کنم

شرایط خرید خدمت سربازی در سال 97

ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان

مشاوره انتخاب رشته داروسازی

مشاوره انتخاب رشته دندانپزشکی

مشاوره تلفنی آزمون وکالت

شماره تلفن صدای مشاور

شماره داوطلبی ارشد خود را فراموش کردم چه کنم

۵۰ ۵۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.