کارنامه سبز یا کارنامه نهایی چیست؟

کارنامه سبز یا کارنامه محرمانه کنکور یا کارنامه نهایی توسط سازمان سنجش در اختیار داوطلبین کنکور سراسری قرار می دهد تا بتواند بر اساس این کارنامه در صورت قبول نشدن در رشته مورد علاقه خود بتوانند بر اساس ان در رشته مورد علاقه خود قبول شوند.

آنچه در این متن خواهید خواند :

1) زمان و نحوه دریافت کارنامه سبز کنکور 97

2) شرایط استفاده از کارنامه سبز کنکور 97

3) کاربرد کارنامه سبز کنکور 97

همیشه مشاوران صدای مشاور به تمامی کسانی که میخواند انتخاب رشته کنکور سراسری 97 خود را انجام دهند توصیه می کنند که مهم ترین پارامتر برای انتخاب رشته خود را فاکتور علاقه قراردهند چراکه حتی اگر شخص در یک رشته خیلی خوب و در یک دانشگاه خیلی خوب هم قبول شود ولی آن رشته مورد علاقه او نباشد ، پس از مدتی دچار سرخوردگی خواهد شد و دیگر نمیتواند در زندگی تحصیلی خود موفق شود .

زمان و نحوه دریافت کارنامه سبز کنکور 97

کارنامه سبز یا همان کارنامه محرمانه توسط سازمان سنجش تنها برای داوطلبینی صادر می شود که در کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته شوند. اصولا کارنامه سبز یا کارنامه محرمانه حدود یک ماه پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 97یعنی حدودا در مهر ماه در اختیار داوطلبین قرار می گیرد. باز هم میگوییم توجه داشته باشید که سایت سازمان سنجش برای تمامی داوطلبینی که مجاز به انتخاب رشته شده اند کارنامه سبز کنکور 97 یا کارنامه محرمانه صادر می نماید.

شرایط استفاده از کارنامه سبز کنکور 97

کارنامه سبز یا کارنامه محرمانه را می توان به عنوان راه جایگزین برای کسانی که در دانشگاه های روزانه قبول شده اند و نمیخواهند در این رشته تحصیل نمایند و نمیخواهند در صورت انصراف از تحصیل از کنکور سال آینده محروم شوند ، نامید چرا که با استفاده از این کارنامه می توانند به رشته های پایین تر در انتخاب های خود انتقال یابند و در این رشته ها تحصیل نمایند . بگذارید این گونه برایتان توضیح دهیم که کارنامه سبز کنکور 97 که توسط سایت سنجش دریافت کرده اید شامل چند ستون می باشد که این ستون ها شامل ترتیب انتخاب رشته شما ، کد رشته انتخابی ، رتبه داوطلب در آن کد رشته  ، آخرین رتبه فرد قبول شده در آن کد رشته و نتیجه می باشد که در صورتیکه در آن رشته قبول شده باشید علامت ستاره در ستون نتیجه آن کد رشته شما زده می شود . شما با استفاده از کارنامه سبز کنکور 97 خود می توانید دریابید در کدام رشته ها نمره قبولی دریافت کرده اید یا نه. توجه داشته باشید که شما تنها در صورتی می توانید رشته ای از اولویت های بعدی خود را انتخاب کنید که اگر آن رشته را بالاتر از رشته قبول شده خود انتخاب می کردید می توانستید قبول شوید به این معنی که باید رتبه شما با آخرین فرد قبولی در آن رشته مساوی یا بهتر باشد.

کاربرد کارنامه سبز کنکور 97

با استفاده از کارنامه سبز یا کارنامه محرمانه خود می توانید به سازمان سنجش درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته خود را بدهید و از سازمان سنجش درخواست کنید که اولویت های بعدی شما را بررسی کند. البته این روش استفاده از کارنامه سبز از پیچیدگی های فراوانی برخوردار است بنابراین به شما پیشنهاد میکنیم حتما با مشاوران صدای مشاور تمام مراحل را بررسی کنید و یا انجام این مراحل را به آنان بسپارید و یا حتما در انجام این مراحل توسط خودتان با ایشان با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی با استفاده از تماس با شماره های صدای مشاور ، مشاوره کنید. راه دیگری که شما می توانید از این کارنامه سبز یا کارنامه محرمانه استفاده نمایید انتقالی با کارنامه سبز گرفتن در دانشگاه دیگری که جزو اولویت های بعدی شما می باشد .البته این را در نظر داشته باشید که سازمان سنجش هیچ مسئولیتی در قبال اینکه شما بتوانید به راحتی در دانشگاه دیگر انتقالی بگیرید ندارد و شما در صورتی می توانید به دانشگاه دیگر انتقالی بگیرید که هم دانشگاهی که در آن قبول شده اید و هم دانشگاهی که میخواهید به آن انتقالی بگیرید با انتقال شما موافقت نمایند.

منبع : کارنامه سبز یا کارنامه نهایی چیست

۲۴ ۲۳
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.