تاییدیه تحصیلی چیست

سوالی که اکثر داوطلبین کنکور با آن مواجه هستند این می باشد که تاییدیه تحصیلی چیست. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تاییدیه تحصیلی عبارت است از پاسخی که در جواب استعلام از مدرک تحصیلی دانش آموخته فارغ التحصیل ارائه می شود، که به صورت یک نامه محرمانه برای دانشگاه محل تحصیل دانشجو ارسال می گردد لذا هر داوطلب در راستای ادامه تحصیل خود می بایست نامه تاییدیه مقطع پیشین که در آن دانش آموخته را در پرونده آموزشی مقطعی که در حال ادامه تحصیل است ، داشته باشد بنابراین داوطلبین کنکور سراسری پس از قبولی در دانشگاه، باید تاییدیه تحصیلی دیپلم و تاییدیه تحصیلی پیش دانشگاهی خود را ارائه دهند.

در سال های گذشته داوطلبین برای دریافت تاییدیه تحصیلی خود می بایست به ادارات پست منطقه خود مراجعه می نمود و اداره پست درخواست آنها را به اداره آموزش و پرورش مناطق ارسال می نمود و پس از دریافت نتیجه به مرجع مورد نیاز از طریق پست ارسال می شد. اما در این چند سال اخیر خوشبختانه با تمهیداتی که در نظر گرفته شده داوطلبین کنکور سراسری می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت اقدام به دریافت تاییدیه تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود نمایند و دیگر نیازی به مراجعه به پست ندارند.

دفاتر پیشخوان دولت از طریق اتوماسیون ، درخواست تاییدیه را به ادارات آموزش و پرورش ارسال می نمایند و پس از بررسی، درخواست تاییدیه به مرجع مورد نظر ارجاع داده خواهد شد. مزیت این روش به این صورت است که داوطلب می تواند با مراجعه به سایت تاییده تحصیلی ، روند انجام کار خود را پیگیری کند و استعلام تاییدیه تحصیلی خود را انجام دهد.

مدارک لازم برای تاییدیه تحصیلی از پیشخوان دولت

مدارک لازم برای تاییدیه تحصیلی از پیشخوان دولت برای دریافت تاییدیه دیپلم و پیش دانشگاهی به شرح زیر می باشد:

1) ارائه کپی کارت ملی

2) ارائه کپی مدرک دیپلم

3) ارائه کپی مدرک پیش دانشگاهی

4) ارائه فیش واریز مبلغ کارمزد تعیین شده از طرف پیشخوان دولت

5) ارائه تلفن همراه برای دریافت کد پیگیری

6) پر کردن فرم درخواست تاییدیه که توسط پیشخوان دولت در اختیار شما قرار می دهد.

توجه داشته باشید که ارائه تلفن همراهی که در دسترس باشد برای دریافت کد پیگیری و رهگیری تاییدیه تحصیلی الزامی می باشد و داوطلب با استفاده از آن و با ورود به سایت تاییدیه تحصیلی روند انجام کار خود را پیگیری نماید.

[caption id="attachment_3466" align="alignnone" width="603"]سایت تاییدیه تحصیلی سایت تاییدیه تحصیلی[/caption]

صدای مشاور این امکان را برای شما ایجاد نموده است که شما بتوانید با یک تماس از طریق تلفن ثابت و تماس با شماره صدای مشاور بدون هیچ دردسری و با کمترین هزینه ممکن ، از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی صدای مشاور بهره ببرید و جواب سؤالات خود را پیدا کنید و اطلاعات به روز را در مورد مسئله خود دریافت نمایید .

 

 

منبع : تاییدیه تحصیلی چیست

۴ ۸
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.